Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce
Articole si analize despre comertul electronic
Online Advertising & PR Legislatie Internet Off Topic Evenimente Despre noi Contact
February 2025
 LMMJ VSD 
      12 
 3456789 
 10111213141516 
 17181920212223 
 2425262728

Adevarul despre SEO

  [de Dragos MANAC / www.dragosh.bloghost.ro]

Niciodata nu am putut intelege de ce oamenii prefera, mai degraba, sa invete pentru a trece un examen decat pentru a sti pentru ei suficient, astfel incat sa poata aplica oricand cunostintele si sa treaca orice examen.
 
Analizand situatia intr-un singur cadru, se pare ca rezultatele sunt aceleasi. Pana la urma, obtii ceea ce vrei pe termen scurt, iti atingi scopul. Pe termen lung, insa, lucrurile difera. Un artificiu care te-a salvat azi o sa valoreze zero de fiecare data cand te vei confrunta cu acelasi tip de problema in viitor. In plus, te va apasa ideea ca ai fi putut proceda corect de la bun inceput, cu un cost mai mare initial, dar mult mai mic in timp.
 
Facand o paralela, SEO este artificiul prin care inveti cum sa-ti atingi rezultatele rapid. Optimizarea pentru motoarele de cautare a devenit o industrie care pare sa tina capul de afis in categoria Snake Oil a business-urilor de azi. Da, o sa-mi atrag ura tuturor panditilor din domeniu, pot trai cu asta, nefiind nici prima si nici ultima pseudostiinta cu milioane de adepti infocati.
 
Marele semn de intrebare pe care mi l-a ridicat mereu SEO provine de la faptul ca trateaza un efect (slaba indexare), nu adevarata cauza ce determina acest efect (designul prost). Desigur, sunt unele domenii in care lucrul asupra rezultatului este singura cale viabila. Operatiile estetice ar fi un exemplu. Daca operatiile estetice asupra oamenilor sunt acceptate si considerate normale (cu limitarile lor), operatiile estetice asupra statuilor sunt ridicole ca idee. De ce? Pentru ca a schimba fundamental un om este un proces aproape imposibil, dar sa controlezi rezultatul creatiei proprii este natural, logic, normal.
 
Site-urile sunt un rezultat determinat de capacitatea artistica si cea tehnica a creatorilor. Arta poate fi un motiv interminabil de discutie dar este, in mare pare, irelevanta in acest context. Respectarea standardelor tehnice si dinamica naturala a unui site determina nivelul sau de indexare. Da, exista niste reguli care trebuie respectate, acestea sunt standardele, iar ele sunt publice, nu artificii cunoscute de savantii scumpi ai unei pseudostiinte.
 
Respectand standardele web de care vorbesc (vezi www.w3c.org), am avut mereu rezultate foarte bune, pagini bine indexate, vizitatori numerosi de pe motoarele de cautare (de obicei peste 50% din total). Tot din experienta pot spune ca siteurile pe care le-am construit corect si le-am intretinut au PR 5-6, fara campanii de link building si fara bani aruncati pe fereastra pe tehnici indoielnice de “promovare”.
 
Tactica inversa, de a face un site frumos, insa prost tehnic si de a-l transforma intr-un site bun prin SEO este cel putin costisitoare economic.
 
Presupunand ca un client are de a face cu o “companie de SEO” (nu pot scrie asta fara sa zambesc) care nu vinde decat aburi si practici ezoterice, se va ajunge la situatia in care vor fi refacute bucatile de suprafata (gandite si implementate prost atunci cand a fost creat siteul). Practic, se da un strat puternic de parfum peste, se ascunde gunoiul sub pres, iar din asta rezulta o indexare buna in motoarele de cautare. Problema fundamentala nu este rezolvata. Cand vor aparea vizitatori de pe motoarele de cautare vor avea de a face, in continuare, cu un site prost. Atunci, de ce sa nu faci un site standard de la bun inceput? Te va costa sa-l produci prost si te va costa sa-l “optimizezi”, iar la sfarsit vei avea acelasi site slab.
 
Nu cred in artificii, in steroizi pentru siteuri, pentru ca am suficiente cunostinte tehnice si de marketing incat sa stiu cum functioneaza mediul online, ce se poate face si ce are statutul de povestioara buna de luat banii credulilor.
 
Desigur, asta nu va impiedica niciodata multimea sa cada pe spate la aparitia vreunui nou tip de vraci online, care promite rezultate fantastice si are realizari aplicand niste tehnici banale, la indemana oricarei persoane pregatite sa cunoasca industria online.
 
Ce vreau sa spun prin asta? Ca SEO nu ajuta siteurile sa se plaseze bine in motoarele de cautare? Nu, desigur. SEO ajuta siteurile mai ceva de cum steroizii ajuta sportivii. Din pacate nu trateaza sursa problemei, implicit nu poate fi raspunsul la nevoia de a produce un site de succes, care sa fie indexat, sa aiba vizitatori, sa vanda.
 
Rezolvarea? Producerea de siteuri cu continut de calitate, care sa respecte standardele tehnice, astfel incat sa poata fi utilizate de vizitatorii umani sau artificiali (roboti, agregatoare etc.). Asta va scuteste de investitii in SEO si in orice fel de pseudomarketing. Nimic nu se compara cu cresterea naturala a unui site. Nu exista miracole, solutii ca un lucru prost sa devina bun peste noapte, metode prin care inutilul si neinteresantul sa devina un punct major de atractie. Trisatul, taiatul curbelor, smecheria nu vor fi vreodata o solutie, ci doar o perseverenta in greseala. Daca vreti sa le folositi, pregatiti-va sa platiti.
 
Retineti: SEO e raspunsul corect la o intrebare gresita.
 
... afiseaza toate articolele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei